Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Otomobil Markalarinin Tarihi ve Logolari ve Genel BilgilerP1
#1
20-2014icon 
[Resim: Otomobil-Markalarinin-Logolari-ve-Tarihi...lgiler.jpg]

Otomobil Markalarinin Tarihi ve  Logolari ve Genel BilgilerP1

Araba markaları hakkında detaylı bilgilere, araba marka tarihleri ve kuruluş hikayelerine, buradan ulaşabilirsiniz. İster ikinci el araba arayın, ister sıfır kilometre bir araba modeli satın almayı düşünüyor olun, otomobil almaya karar vermeden önce iyice araştırmanın yanında otomobil markası hakkında da biraz bilgi edinmek isteyebilirsiniz. Aşağıdaki listeden dilediğiniz otomobil markası logoları Altındao otomaobil markası hakkında detaylı bilgileri bulacaksınız.

[Resim: Alfa-Romeo.jpg]

Alfa Romeo

Alfa Romeo Hakkında

1906 yıllında Portobello da Alexandre Darracq tarafından kurulan otomobil fabrikası yaşadığı olumsuzluklar nedeni ile 1910 senesinde elinde bulundurduğu coğunluk hisselerini Ziraatbankası destekleyen işadamlarına satmak zorunda kalmıştır. Società Anonima Lombarda Fabbrica Automobili kısaca A.L.F.A kuruldu ve işin başına desinatör Giuseppe Merosi atandı.

Çok kısa bir süre sonra Alfa fabrikasından 24 HP ile ilk Alfa Romeo piyasaya sürülmüştür. Alfa Romeo otomobil piyasasının olumsuz seyri ithalatın zorlaşması ve silah sanayii yararına kuruluşundan hemen beş sene sonra iflasını ilan etmek zorunda kalmışlardır. Napolili makina sanayi fabrikası sahibi Nicola Romeo firmayı devir alarak fabrikayı silah sanayisine çevirmiştir.

Savaşın sonunda ülkede oluşan olumlu hava ülkenin en büyük sanayiicisi Nicola Roma’ yı tekrar otomobil sektöründe yer almaya itmiştir. Alfa Romeo Merosi tarafından tasarlanan RL & RM spor modellerini piyasaya sürmüştür. O zamanlar daha tanınmayan Enzo Ferrari Alfa Romeo sürücü olarak Alfa Romeo’ ya katılmıştır.

Bu arada Vittorio Jano Fiat tarafından transfer edildi. Ancak onun tarafından tasarlanan 140 PS lik güçlü yarış arabası olan P2 1924 Dünya şampiyonu olarak Alfa Romeo’ yu dünya markası yapmıştır.

Bundan sonra Alfa Romeo yarış dünyasında başarıdan başarıya koşmaya başladı. Bu sayede Alfa Romeo Motorspor dünyasında kendine sağlam bir yer edinmiş oldu. Enzo Ferarri Alfa Romeo gayri resmi parkuru Scuderia Ferrari hayata geçirdi. Ancak global kriz Italya’ ya da ulaşmıştı. Alfa Romeo bundan böyle lokomotif ve tarım makinası yapımını bırakmak zorunda kalmıştır. 1929 yıllında borsanın çöküşü Alfa Romeo’ yu da yıkımın eşiğine getirmişti. Alfa Romeo’ yu kurtarma politikası planı altına devlet şirketi devir alıp, şirketi otomobil üreticisi Finmeccanica-Grubuna dahil ederek önceliği TIR ve uçak motoru sektörüne geçmişti. Bunun yanında orta dereceli motorspor başarıları şirketin yan işi haline gelmiştir. Bundan dolayı Enzo Ferrari ayrılma kararı vererek kendi şirketi ile yola devam etmeye karar verdi.Bu arada Italya’ nın Almanya safında 2. Dünya Şavaşına katılması ile Alfa Romeo tarihinde ikinci kez silah sanayisine atılmış oldu.

Şavaş sonunda şirket sesizce Lüks araba yapımından seri üretime geçiş yapmıştır. Giuletta Model serisi ile de ilk seri üretim patlamasını yaşamış oldu. Giuletta modelinin tanıtımı ile Alfa Romeo yine Motorsporları otoritesinden kabul görmeye başladı ve bununla birlikte motorsporlarında başarılar da tekrar gelmeye başladı. Ancak pas sorunu ve Kalite problemi 1980 yıllarda markanın imajını sarstı. Alfa Romeo 33 ve 90 la birlikte kalitenin yükselmesi ve efsanevi Alfa Romeo 75 ve 164 piyasaya sürülmesi bile Alfa Romeonun 1987′ de Fiat da geçmesine engel olamadı.
Daha iki yıl sonra Alfa Romeo zarardan kurutulup, yeni modelerin Alfa Romeo 145, 146 ve 147 Kompakt sınıfında ayaklandı. Bunun yanında 2000 yılında Alfa Romeo 156 yılın aracı seçildi. 156 GTA şimdilerde bile bir klasik haline gelmiştir.

[Resim: Aston-Martin.jpg]

Aston Martin

Aston Martin Hakkında

1913 yılında Lionel Martin ve Robert Bamford, Bamford & Martin Ltd. olarak Singer markasını satan bir galeriyi Doğu Londra’ da kurarlar. İkiside birer tutkulu araba yarışcısıdır. Ancak Singer markalı araçları ile istedikleri hızlara ulaşamıyorlardı. 1914 yılında Lionel Martin Singer markalı aracı ile Aston Hill yarışına katılırlar ve bu yarış ile birlikte Aston Martin ismi oluşur.

İlk Aston-Martin portotip Coal Scuttle 1915 yıllında ve tam ikinci portotipin bitim aşamasında Bramford seri üretime ilgisinin olmadığını anlayarak şirketden ayrıldı. Amerikalı bir milyoner cocuğu Graf Louis Vorow Zborowski, Bamford’un yerini aldı. Bu sayede şirketin finansal bir rahatlama içinde girdi. Graf Louis Vorow Zborowski aynı zamanda araba yarışcı olarak 1922 yıllında ilk büyük başarıyı elde etti. Brooklands’ daki yarışda ulaşılan 122 km/s on dünya rekoru kırmış oldu. 1924′ deki Monza büyük ödül yarışmasındaki kazada hayatını kaybetti. Bununla birlikte Lionel Martin şirketin finansal dengesini koruyamadı. Gelen yardımlarla da bunu başaramayan Lionel Martin şirketin iflasını istedi ve şirketen ayrılmak zorunda kaldı. Kendisi 20 yıl sonrada bir trafik kazası sonucunda hayatını kaybetti.

Daha önce de Aston Martin finansal destek veren Lord Charnwood , Augustus Cesare Bertelli ve William Somerville Renwick ile birlikte şirketi alırlar. 1927 yılından itibaren başarılar Aston-Martin-Modelleri olan International, Le Mans, Mark II & Ulster gelir. 1932 yılında Sir Arthur Sutherland Aston Martin Motors Ltd. satın alarak oğlunu müdür olarak atıyor. Yarış pistlerindeki başarıları sokaklara da taşımak adına normal arabalar üretme kararı veriliyor. Bu kararla okadar başarılı olunuyor ki, ilk Aston Martin Fan Kulübü kuruluyor. Aston Martin Owners Club şu anda 5.000 üyeye sahip. Aston Martin yarışlardan kendilerini geri çekince Bertelli 1936 yıllında şirketden ayrılır.
Aston Martin kurulduğu dan bu yana her iki haftada bir araç üretir. 1945 e kadar 700 araç üretilmiştir. Atom Aston Martini ikinci Dünya Savaşından önceki son projesidir. 1941 yıllında üretım durdurulmak zorunda kaldı. İkinci dünya Savaşının ardından Aston Martin tekrar finansal bir kriz ile karşı karşıya kalmıştır. Bundan faydalanan Traktör satışı yapan İngiliz işadamı David Brown Aston Martin Limitedi tam 20.000 Pound‘ a satın alır. Hemen bunun ardından spor araba fabrikası olan Lagonda satın alarak bunu Aston Martine entegre eder. 1948 da Drophead-Coupés DB1 olarak üretilir ve bunu DB2 takip eder. 1958 yıllında üretilen DB5 Aston Martin sayesinde sirketin imajını sağlam temellere oturtuyorlar. Ekim 1963 yıllında tanıtılan DB5 James Bond un Filmin de kullanılması ile efsane olarak yerini aldı. 1972 yıllında ki finanz krizi Aston Martin Lagonda Ltd. Birminghamer işadamlarına satılmadan önce yeni çag olarak bilinen DBS V8 i de gördüler. 1989′ a kadar Vantage, Volante & Vantage Zagato üretildi ve bundan sonra Virage modeli üretilen en iyi model olarak tarihe geçti. 1991 yıllından beri Aston Martin Ford Motor Company altında üretime devamediyor.

[Resim: Audi.jpg]

Audi

Audi Hakkında

14 Kasım 1899 yılında August Horch tarafından Köln- Ehrenfeld’ de kurulan A. Horch & Cie firması 1901′ de ilk arabalarını piyasaya sürdüler. 1902 yılında şirket Sachsen Eyaletindeki Reichenbach’ a taşındı. 1904 yılında şirket anonim şirkete çevirilerek şirketin ismi A. Horch & Cie Motorwagen-Werke AG olarak değiştirildi. Bu değişiklikle birlikte şirket tekrar Zwickau adinda başka bir şehire taşınır. 1907 yılında denetleme kurulu ile August Horch arasında anlaşmazlıklar yaşanmaya başladı. Bu sorun 16.07.1909′ da August Horch’ un şirketten ayrılıp kendi şirketi Zwickau’ da Horch Automobil-Werke GmbH kurması ile sonuçlandı. Bundan sonra isim davası kendi aleyhinde sonuçlanarak eski almancada anlamı “Dinle!” olan “horch”, Latincede aynı anlama gelen Audi’ yi markası olarak kullanmaya başladı.

Firma tarihinde 29.06.1932 çok önemlidir. Bu tarihde Sachsen eyaletinin dört araba markası Audi, DKW, Horch ve Wanderer, Auto Union AG ismi altında Zwickau’ da bir çatı altına girmiş oldu. Bu birleşme birbirine bağlı dört halka da bugün Audi’nin logosu olarak kullanılmaktadır. Otuzlu yılların ortasına kadar Auto Union AG silahlı kuvvetler için en önemli araba üreitcisi oldu. 1940′ dan itibaren başlayan savaş ile birlikte sadece silah sanayii için üretim yapılmıştır.

Sovyetler birliği emri ile şirketin tüm mal varlığına el konularak şirket 17.08.1948′ de idari mahkeme sicilinden de silinerek komple feshedilmiştir. Bir yıl sonra 03.09.1949 yılında Auto Union GmbH olarak Bayer eyaleti İngolstadt’ a kurulmuştur.

1958 yılında Auto Union % 100 kısmı ile Daimler-Benz AG altında bir şirket olmuş ve 1965′ de de Volkswagen AG tarafından satın alınarak el değiştirmiştir. 1969 yılında Auto Union VW’ nın Audiyi satın almasından önce satın aldığı araba ve motor üreticisi NSU ile birleştiler. Bu sayede Audi NSU Auto Union AG olarak Neckarsulm kurulur.

İlk Audi 100 yıl 1968′ de banta çıkmaya başladı, bundan dört yıl sonrada Audi A80 üretilir. 1980 yılında tanıtılan Audi Quattro araba sektöründe bir devrim olur. Bundan önce bu teknoloji jeeplerde ve tırlarda kullanılmaktaydı. Motorspor dünyasından gelen başarılarla birlikte bu teknoloji tek tek bütün modellerde de kullanılmaya başlandı. 1982 yılında ücüncü kuşak Audi 100, 1986 yılından itibaren Audi 80 piyasaya sürülür. Bundan sonra da şirket ismi Audi AG olarak değiştirilerek merkez Neckarsulm’ da Ingolstadt’ a alınır. 1988 yılında V8 motoru ile birlikte üst sınıf araba katagorisine de adım atmayı başarır. 1994′ de A8 piyasaya sürülür. Audi 80 artık A4 Audi 100 , A6 olarak üretime devam eder. 1996 yılında A3 ile spor sınıfında da üretime başlar. Bunu Sportcoupe arabası Audi TT izler ve iki yıl sonra da tüm kaportası alüminyum olan Minivan A2 izler.

Audi AG altı ülkede ve üç kıta da olmak üzere üretim yapmaktadır. Güncel olarak üretilen modeller A2, A3, (5 kapılı olan Sporback dahil) , A4, A5, A6, A8 ve TT ve bunun yanında Allroad Allroad Quattro, ve Offroad- Station Vagon dur. A4 hem Sedan hem Station Vagon hemde Üstü Açık / Cabriolet olarak üretimdedir. Bunun yanında spor modeller olarak S4 ve Quattro-Model RS4 üretiliyor. Lüks otomobil A8 aynı zamada uzun version olarak 12 silindirli üretilmektedir. TT modeli aynı zamanda Üstü Açık / Cabriolet olarak da üretilmekte.

[Resim: Bentley.jpg]

Bentley

Bentley Hakkında

Bir tren mühendisi olan Walter Owen Bentley tarafından kurulan ve günümüzde Volkswagen AG çatısı altında yoluna devam eden İngiliz marka, 1910′ lu yılların başından beri otomobil tarihinin en prestijli ve lüks modellerini üretmesiyle tanınıyor.

Savaş sırasında Kraliyet Hava Kuvvetlerinde uçak motorları için alüminyum supaplar geliştiren Walter Owen, edindiği tecrübelerin de yardımıyla 1919 yılında Bentley Motors’ u kurdu.

1980 yılı aynı zamanda Bentley markasının yeniden yükselişe gectiği yıl oldu. İngiliz havacılık şirketi Vickers Group tarafından satın alınan şirket için dönüm noktası oldu. 1997 yılında Vickers Gruop, Roll-Royce Gurubunu satmaya karar verdi.

Yapılan görüşmeler sonunda sağlanan anlaşma ile Rolls-Royce markası BMW çatısı altına girerken, Bentley markasıda Volkswagen AG’ ye katıldı.

2002 yılı içerisinde Volkswagen AG çatısı altına resmen giren ve Rolls-Royce ile yollarını tamamen ayıran köklü İngiliz markası, tekrar katılmaya başladığı Le Mans yarışları ve retro tasarımlı lüks, sportif ve prestijin mükemmel kombinasyonu olarak nitelendirilen Continental R, Continental GTC, Continental Flying Spur gibi yeni nesil modelleriyle geçmiş günlerdeki başarılarının üstüne çıkabilen bir performans göstermesiyle dikkat çekiyor.
Bentley markasının Türkiye’ deki iş ortağı Doğuş Otomotiv’ dir.

[Resim: BMW.png]

BMW

BMW Hakkında

1971 yılından beri BMW markası, Mini ve Rolls- Royce Motors Cars ile birlikte BMW Groupe çatısı altında yer almaktadır. Firma Karl Rapp ve Gustav Otto tarafından Bayerische Flugzeugwerke adında kurulmuş ve daha sonra Bayerische Motoren Werke GmbH olarak isim değiştirmiştir. Birinci dünya savaşı esnasında BMW uçak motoru üretimi yapan bir firmaydı ve bu bugüne denk şirketin logosuna yansımıştır. Bu yüzden parçalı amblemin mavi kısmı gökyüzünü beyaz kısmıda uçak pervanesini temsil etmektedir. 1923 yılında ilk BMW motorsiklet olan R32 piyasaya sürülmüştür. 1928 senesinde küçük araba üretimi Dixi yapılan Eisenach fabrikasını satın alınması ile otomobil sektörüne girer. 22 Mart 1929 yıllında ilk BMW yi 3 ve 15 beygirlik versiyonunu Austin Seven Lisansı ile üretir. İlk tek üretilen BMW küçük binek araç 3 ve 20 beygirlik versiyonları 1932 yılı ile 1934 yılı arasında 7000 adet üretilmiştir. 1933 yılında efsanevi model 303 üretilmiştir. Bu yıl icersinde BMW motorsporunda da boy göstermeye başlar. İlerleyen yıllarda Ernst Henne isimli sürücüsü ile başarılar gelir.

İkinci dünya savaşı sırasında BMW uçak üretimi ve mobilet üretimi yapar. Savaşın ardından Eisenacher Fabrikası Sovyetler Birliğine verilir. Savaş öncesi modeller burda üretilmeye devam edilir. Burda tüm makinaların olması buna olanak sağlamaktadır. BMW ismi kullanılmaya devam edilir ve ancak merkez Münih buraya bir etkisi kalmamış ve bu ismin kullanılmasını 1952 yılında mahkeme kararı ile engeller. Ve bundan sonra doğu Almanya’ daki bu şirket araçlarını EMW olarak sunmaya devam eder.

Münih ve Allach’ daki BMW fabrikaları 1945′ de Amerika askeriyesinin emri ile kapatılır. Üç yıl sonra R24 modeli ile savaş sonrasındaki ilk motor piyasaya sürülür. 1951 yıllında BMW 501 modeli ile Lüksotomobil sektörüne giriş yapar. Ancak bu üretim, üretim malliyetlerin yüksek olması şirkete zarar ettirir. 50 yılların ortasında motorsiklet pazarındaki durgunluk şirketi zor durumda bırakır. Şirket iflasın eşiğine gelir. Bu durumdan 1955′ de küçük araba modeli olarak piyasaya sürülen Isetta ile aşılabilinir.

1962 yıllında mühendis Herbert Quandt tasarlamış olduğu BMW 1500 modeli ile ilk orta sınıf otomobilini piyasaya sürer. Bunun takibinde 1800 und 2000 modelleri de piyasaya sürülür. 1966 yılında çift sıfır olarak tabir edilen (1602, 1802 ve 2002) modeller BMW beklenen başarıya ulastırır. 1972 yıllında tekrar 5 serisi ve üç yıl ara ile bugüne kadar üretilen en başarılı BMW modeli boy gösterir. 1976 ilk 6 serisi –Coupé, bir yıl sonra üst sınıf 7 serisi BMW ve 1972 de 2 jenerasyon olan ve günümüzde de hala beğenilen E30 3serisi BMW ler piyasaya sürülür. 1985 M sınıfı ilk spor sedan modeli olan M5, bir yıl sonra da M3 ve onuda takip eden yılda en önemli modeli 7 serisi olan ilk 12 silindirlik Alman aracı 750 iL üretilmiştir. 1988 yılında iki koltuklu ilk aracı Roadster Z1 üretilmeye başlanır ve bu serüven ancak bir yıl kadar sürer. 1990 3 jenerasyon 3 serisi E36 olarak bilinen model ve 1998 de de E46 ile takip eden bir serüven başlar. 1996 yıllında tekrar iki koltuklu bir arac olan Z3 ve onun da 2003 de Z4 modeli üretilmeye başlanır. 2005 den bu yana beşinci jenerasyon 3 serisi üretilmektedir.

BMW Groupe toplam 7 ülkede 23 üretim yaptığı fabrika ile faliyetlerine devam etmektedir. Montajlama işlerini uzak doğuda yaptırmaktadır.

Aktuel modeller 3 serisi, 5 serisi , 6 serisi ve 7 serisi ve bunun yanında spor modeller M3, M5 ve M6. 1 serisi Golf Sınıfında sınıflandırılmış ve 2004 den beri üretimde. SUV (Sports Utility Vehicle) arazi araçları modeli X5 bunun kardeşi X3 üretimine devam edilen araçlar içinde yer alır. 3 Serisi ve 6 serisi aynı zamanda üstü açık ve M3 olarak da bulunur.

[Resim: Bugatti.jpg]

Bugatti

Bugatti Hakkında

1881 yılında İtalya’ da Milano şehrinde doğan Ettore Bugatti, 1897 yılında lise eğitimini tamamladıktan sonra Milano Sanat Akademisine kabul edildi. Ettore, hem eğitimine devam ederken bir yandan da Prinetti&Stucchi isimli bir bisiklet üreticisinin yanında çalışmaya başladı. Teknoloji ve mekaniğe olan ilgisi nedeniyle otomobillerle de ilgilenmeye başlayan genç Ettore, De Dion motorlar donatılmış üç tekerlekli bir motosiklet yaparak yarışlara katılmaya başladı. 1898 yılında Prinetti&Stucchi çatısı altında ilk dört tekerlekli aracını üreten Ettore, önde iki ve arka da iki olmak üzere toplam dört motorlu aracına daha sonra bu araca Type 1 adını verdi. 1901 yılında üretilen Type 2 ise Milano Otomobil Fuarı’ nda altın madalya ile ödüllendirildi.

Zengin bir Fransız olan Baron de Dietrich ile anlaşan Bugatti, 100 otomobillik bir anlaşma yaparak ilk kez seri üretime geçti. Dietrich-Bugatti adıyla üretilen otomobillere Type 3, Type 4 ve Type 5 adları verildi ve 1904 yılına kadar üretim devam etti. Daha sonda Dietrich ile anlaşmasını fesheden Bugatti, 1905 yılından itibaren Mathis şirketiyle anlaşarak dört silindirli motora ve dört ileri manuel vitesli şanzımana sahip yeni modeller üretmeye başladı. Hermes olarak da bilinen Type 6 ve Type 7 modellerini, Alman motor üreticisi Deutz için ürettiği Type 8 ve Type 9 modelleri takip etti.

Daha sonra bir Alman bankasıyla anlaşan Bugatti, Fransa’nın Almanya sınırı yakınlarında kendine bir fabrika kurarak otomobil ve uçak motorları üretmeye başladı. Günümüzde de kullanılan Bugatti amblemini taşımaya başlayan ilk model olan 10, 1910 yılında düzenlenen Paris Otomobil Fuarı’nda gün ışığına çıktı. Aynı yıl beş otomobil üretip satan Bugatti, yarış kariyerinde de önemli adımlar atmaya başladı. 1911 yılında Fransa Grand Prix’ sinde elde edilen ikinciliğin ardından Bugatti yeni bir finansal başarıya imza attı. 19 modelinin motorunu Peugeot’ yla ortak üretilen Bebe modelinde kullanmaya başlayan Bugatti, gelecekte üreteceği modeller için önemli bir kaynak elde etmeyi başardı. Birinci Dünya Savaşı sırasında Fransa ve Amerika hükümetleri için uçak motoru üreten Bugatti, savaş sonrasında ürettiği ilk model olan 13’ü 16 supaplı ve 8 silindirli modern bir motorla donattı. 29 ve 30 modellerini de 8 silindirli ve 60 HP’lik bu motorla donatan Bugatti, bir çok yarışta ikincilik ve üçüncülük elde eden taraf oldu. 1924 yılında üretilmeye başlanan 8 silindirli 24 supaplı ve 90 HP’ lik Type 35 ise, Lyon GP’ sinde birinciliğe ulaşarak, Bugatti takımına ilk birinciliğini kazandırdı. Type 35 ile 130 HP’ lik versiyonu olan Type 35 B, aynı zamanda 1931 yılında kadar çeşitli yarışlarda iki binin üzerinde zafere imza atarak bugün bile kırılamayan bir rekorun sahibi oldu.

1927 yılında 12.7 litre ve 8 silindirli 300 HP’lik motorla donatılmış Type 41 Royale modelinin üretimine başlayan Bugatti, bu modelden 750 adet üreterek hepsini satma başarısını gösterdi. 1930 yılında cabrio modeli olan Type 50′ yi üretmeye başlayan üretici, bu modelini 5.0 litrelik ve 200 HP’ lik bir motorla donattı. 1937 yılında Jean Pierre Willie ve Jean Veyron’ dan oluşan Bugatti takımı 175 HP’lik Type 57 G diğer adıyla Tank modeliyle ilk Le Mans zaferine imza attı. Bu arada finansal açıdan sıkıntılar çekmeye başlayan Ettore Bugatti’yi oğlu Jean’ ın Le Mans yarışları için gerçekleştirilen testler sırasında ölmesi ve hemen ardından başlayan İkinci Dünya Savaşı derinden etkiledi.Savaş sırasında faaliyetlerini tamamen durduran Bugatti, 1947 yılında akciğer enfeksiyonundan hayatını kaybetti. Şirket, Ettore Bugatti’nin kontrolündeyken 7 bin 600 adet araç üretmiş ve bunların tamamını satabilmeyi başarmıştı.

Ettore’ nin diğer oğlu Rolando Bugatti şirketin yönetimini üstlenerek yola devam etme kararı aldı. İlk olarak, 1951 yılında Type 101 modeli üretilmeye başlandı. Bu arada Hispano-Suiza-Mericier isimli yedek parça şirketi, Bugatti’ nin Molsheim fabrikasını satın aldı. 1956 yılından itibaren otomobil üretimini tamamen durduran Bugatti markası, 35 yıl süren bir uyku dönemine girmiş oldu.

Bu dönem içerisinde otomobile yönelik hiçbir girişimde bulunmayan Bugatti markası, 1989 yılında İtalyan işadamı Romano Artioli tarafından yeniden hayata döndürüldü. 550 HP’ lik 12 silindirli ve 60 supaplı motora sahip EB 110 GT, 1991 yılında Paris Otomobil Fuarı’ nda tanıtıldı. Yürüyen aksamı karbon fiberden üretilen monokok şasili EB 110′ un gövdesi de alüminyumdan üretilmişti. Bir yıl sonra daha hafif yapıya sahip EB 110 SS ( Sport Stradale) tanıtıldı. 352 km/s’lik maksimum hıza erişebilen EB 110 SS, 0-100 km/s hızlanmasını 3.2 sn’de tamamlıyordu. EB 110 serisinden 150 civarında sipariş alan Bugatti markası, yeniden üretime geçerken 1994 yılında ve ardından 1996 yılında Le Mans yarışlarına yeniden katıldı. 1997 yılında Bugatti, EB 110 SS ile Finlandiya’da gerçekleştirilen bir organizasyonda, 296.8 km/s’lik hıza ulaşarak buz üstünde hız rekoruna imza attı. 1993 yılında, Cenevre Otomobil Fuarı’nda Bugatti yeni bir konsept otomobili olan EB 112’yi tanıtmış. Dört tekerlekten çekişli EB 112 konsepti, aynı zamanda dört kapılı bir sedan coupe tasarımına sahipti. 6.0 litrelik 12 silindirli ve 460 HP güç üreten motorla donatılan EB 112, Italdesign ile birlikte geliştirilmiş ve tasarlanmıştı. Bugatti için her şey yolunda denilirken, İtalyan işadamı Artioli’ nin şirketinin iflas etmesi, markanın yeniden sessizliğe gömülmesine neden oldu.

1998 yılında ise Bugatti’ nin tarihinde çok önemli bir sayfa açıldı. Volkswagen Group, markanın tüm haklarının satın alarak, Bugatti’ yi kanatlarının altına aldı. Aynı yıl, Cenevre Otomobil Fuarı’ nda Bugatti EB 218 tanıtıldı. Italdesign tarafından tasarlanmış olan EB 118, VW tarafından geliştirilmiş olan 6.3 litre ve 18 silindirli 555 HP’ lik benzinli bir motorla donatılmıştı. Tam anlamıyla mühendislik abidesi olan alüminyum gövdesi ve çarpışmalara karşı daha dayanıklı güçlü şasisi sayesinde dikkat çeken EB 118, dört tekerlekten çekişli olarak tasarlanmıştı. Bir yıl sonra, yine Cenevre Otomobil Fuarı’ nda bir başka konsept aracı sergileyen VW bünyesindeki Bugatti, büyük sükse yarattı. Tanıtılan ilk konsept aracı olan EB 218′ i, Frankfurt Otomobil Fuarı’ nda tanıtılan EB 18/3 Chiron takip etti. Aynı yılın sonlarında düzenlenen Tokyo Otomobil Fuarı’ nda ise 18 silindirli motora sahip EB 18/4 Veyron tanıtıldı. 2000 yılı ise Bugatti markası için pazar araştırmalarının ve model çizgisinin belirlendiği yıl oldu. Sırasıyla Detroit, Cenevre ve Paris Otomobil Fuarı’ larında tanıtılan EB 16.4 Veyron isimli yeni konsept otomobili, markanın yeniden seri üretim modelinin hazırlığını oluşturuyordu. 2001 yılında ise EB 16.4 Veyron’ un konsept aracında olduğu gibi benzer teknik özelliklerle üretilmeye başlanmasına karar kılındı. 2003 yılında Kuzey Amerika pazarına yönelik tanıtımı gerçekleştirilen Bugatti 16.4 Veyron’ un “Pur Sang” adı verilen karbon fiber/alüminyum gövde unsurlarına sahip özel versiyonu ise 2007 yılında tanıtıldı. Bununla birlikte 2003–2005 yılları arasında Bugatti Engineering’ in CEO’ ’uğunu yapan ve Bugatti 16.4 Veyron’ un geliştirilme sorumluluğunu üstlenen Dr. Franz Joseph Paefgen, Bentley’ in yanı sıra Bugatti’nin de başkanlığına atandı.

[Resim: Buick.jpg]

Buick

Buick Hakkında

Buick 19 Mayıs 1903 yılında İskoçya kökenli David Dunbar Buick tarafından Detroit Michigan’ da Buick Motor Company adı altında kurulmuştur.Aynı yıl içinde bocalamaya başlayan şirket James H. Whiting tarafından satın alınmış ve Flint, Michigan eyaletine taşınmıştır.Daha sonra, 1904 yılında William C. Durant tarafından kendi şirketi ile birleştirilmiştir. David Dunbar Buick kendi hisselerini satmış ve 25 yıl sonra ölmüştür.
1899 ve 1902 yılları arasında Walter Marr tarafından Detroit Michigan’ da 2 farklı prototip araba yapılmıştır.1901 ve 1902 yıllarında yapılan prototipler Oldsmobil Curved Dash cinsi kollu dümenli direksiyon sistemlerine sahipti.1904 yılında başka bir prototip James H.Whiting tarafından geliştirildi ve farklı dayanıklılık testlerine tabi tutuldu.Bu model halka satışa çıkarılmasına karar verilen ilk model olmuştur.

İlk satışa çıkarılan Buick Modeli 1904 yılında Flint, Michigan’ da üretilen Model B’ dir. Bu yılda 37 tane Buick üretilmiş ve satılmıştır. Günümüze kadar ne yazık ki bu modellerden hiç biri korunamamış ve kalmamış olduğu gibi arabalar hakkında herhangi bir belge yada resim de yoktur. Bununla birlikte,2 adet taklit benzer araba günümüzde Flint’ teki Buick Gallery & Research Center’ da sergilenmektedir.Bu iki arabanın yapılmasında o yıllarda fabrikasyon olarak kullanılan malzemeler kullanılmıştır. En önemli kısmı ise 1904 yılında yapılmış olan orjinal motorların yeniden yapılmış taklitlerinde yer almasıdır.
Model B’de kullanılan motor ve şasi mimarisi 1909 model ‘Model F’ de kendini hissettirmektedir. Buick markasının başarılı olmasındaki en önemli etken, Eugene Richard tarafından patenti alınan ‘silindir başında sübap’ teknolojisinin kullanılmaya başlamasıdır.
General Motors’ un kurulması Buick’ in başarılı olmasına bağlıdır.1904 model Buick’ in mimari yapısı, günümüz araba standartlarını belirleyen bir etken olmuştur.İlk önceleri kullanılan krank milini ortalayan ve karşılıklı yerleştirilmiş silindirler ( 2 silindirli motor) şasede istenmeyen sarsıntılar oluşturmuşlarsa da, sonradan motorun şasede yer değiştirip orta tarafa doğru alınmasıyla daha iyi sonuçlar elde edilmiştir.

William C. Durant ile beraber Buick Amerika’ daki en büyük otomobil üreticisi haline gelmiştir. Elde edilen kar kullanılarak, Durant bir çok şirketi bünyesine katmış ve sonuçta General Motors ortaya çıkmıştır. İlk önceleri, General Motors içindeki tüm alt markalar birbirleriyle rekabet etmeye başlamış, fakat Durant buna dur demiştir. O, G.M. içindeki her bir alt markanın belli bir sınıf alıcıyı hedeflemesini ve üretimin buna göre planlanmasını istemiştir.Yeni yapılanma sonunda, Buick marka olarak en üst sınıflarda yer almış, fakat Cadillac bir üst sınıf ve prestij sembolü olarak kalmıştır. Bu pozisyon günümüzde dahi G.M. bünyesinde geçerliliğini korumaktadır.

İlk önceleri Buick İndianapolis Motor Yarışmaları’ nda yapılan ilk yarışın galibi Napier ‘i ( bir İngiliz araba üreticisi, özellikle savaş uçaklarında kullanılan motorları çok ünlüdür) izler olmuştur. 1911 yılında Buick ilk kapalı kasalı arabayı, Ford’un 4 yıl öncesinde üretmiştir.1929’da Buick fabrikası, fiyatı Oldsmobile ve Buick arasında olan kardeş marka ‘Marquette’ i yaratmış, fakat ne yazık ki bu marka 1930’da üretimini bitirmek zorunda kalmıştır.

Buick markasının tüm satışları 1984 model yılında en tepe noktadan düşüşe geçmeye başladı.Petrol fiyatlarındaki artışla beraber, turbo şarjlı, performanslı , küçük ve yeni arabaların ortaya çıkması, geleneksel büyük sınıf Amerikan arabası modellerine olan talebi daraltmaya başladı. Bunlara bağlı olarak ,lüks sınıf büyük coupeler, büyük sınıf ve orta sınıf Amerikan arabaları 1985-1990 yılları arasında daha az satın alınır oldu. Bir çok Buick modeli kompakt ve performans segmentindeki araçlar yüzünden üretimden kalktı.
İdeal Buick müşteri profili rahatı seven, büyük olasılıkla Cadillac alacak kadar parası olmayan veya çok dikkat çekmek istemeyen, bununla beraber normal standart arabaların daha üzeride bir arabaya sahip olmak isteyen bir kitledir. Zaman geçtikçe, Buick markası G.M. bünyesinde geleneksel ama lüks bir marka olmaya başlamıştır.Bu sırada Cadillac daha sıra dışı ve biraz daha abartılı bir lüks segment oluşturma yolunda ilerlemiştir. Buick, dünyadaki en eski otomobil markalarından biridir.(Mercedes-Benz, Renault, Peugeot, FIAT, Cadillac, Daimler ve üretimden kalkan Oldsmobile ile beraber)

Günümüzde, Buick hakkında G.M. ‘un masraf kalemlerini azaltmak için üretimi durduracağı ile ilgili olarak bir sürü spekülasyon vardır. G.M.’un planladığı Zeta Projesinin durdurulması ( yeni bir arkadan itişli araba modelinin Buick Müşterileri ile tanıştırılması)da bu spekülasyonlara eklenebilir. G.M. aynı zamanda Buick, Pontiac ve GMC Kamyon/Pikap markalarını birleştirip tek bir çatı altında toplamayı da düşünüyor. Zeta projesi halihazırda devam ediyor, ( VE Commodore ve yeni Chevrolet Camaro) bu şekilde Buick markasının yaşama şansı hala yüksek.

Buick 2005 yılında kendi içinde üretimdeki bir çok modeli birleştirmeye başladı. Century ve Regal modellerini La Crosse ile değiştirdi. LeSabre ve Park Avenue modelleri Lucerne ile yer değiştirdi. Jeep sınıfındaki Rendezvous ve Rainier modelleri 2007 yılında sonlandırıldı ve 2008 model Enclave üretilmeye başlandı.2008 yılında aynı zamanda az satan Terraza minivan modeli de üretimden kaldırılmış oldu.Böylece Buick markası altında Amerika’ da sadece 3 model kalmış oluyor.2008′ de, her bir yetkili Buick satıcısında aylık ortalama satılan arac satış rakamı 4′ ten 3 arabaya inmiş durumdadır.

Yine aynı şekilde, geleceğin Buick modellerinde Çin’ de üretilen Buick iç ve dış dizaynlarında yapılan geliştirmeler yer alacak. Bu genel olarak Buick’ in Çin’ de yarattığı büyük rekabet ve başarının bir göstergesi olarak düşünülebilir. Motor Authority aynı zamanda Buick’ in Amerika’ da Excelle modelini de 2009′ da üretmeye başlayacağını bildirmiştir. Diger Çin’ de üretilen modeller Park Avenue Amerika’ daki mevcut modellerin geliştirilmiş ve makyajlanmış hali gibidir.Amerika’ nın saygın kurumlarından ABC News’in bir haberine göre G.M. mevcut finansal krizden çıkabilmek için Buick markasını satmayı düşünmektedir.

Buick’in ambleminde bir yuvarlağın içinde üç tane birbirine geçmiş soldan birbirine yakın dik kalkan vardır. En soldakinden başlamak üzere, kırmızı, beyaz ( bazen açık gri) en sağdaki ise mavidir.Bu dizayn üç kalkan olarak bilinir ve 1959 yılında 1960 model yılı için 3 Buick modelinde LeSabre-İnvicta and Electra’ da kullanılmaya başlamıştır. Kalkanlar Buick’ in kurucusu olan Buick ailesinin ‘Aile Amblemi’ nden esinlenilerek oluşturulmuş, ufak tefek değişiklikler yapılarak 1930′ lardan beri Buick markası taşıyan değişik modellerde kullanılmıştır.Geleneksel bir versiyon 1980′ lerden beri Electra modelinde görülmeye başlamıştır.


[Resim: Cadillac.png]

Cadillac

Cadillac Hakkında

Henry Martin Leland 1843′ te Vermont’ ta doğdu. 1890′ da ailesi ile birlikte Detroit’ e taşındı. Zengin bir keresteci olan Robert C. Faulconer ve bir makine dizayncısı olan Charles H. Norton ile birlikte Leland, Faulconer and Norton şirketini kurdular. 1894′ te norton krank mili üretmek için kendi şirketini kurdu ve bu ortaklıktan ayrıldı. Leland and Faulconer ise fren imalatına başlayarak bu konuda ilerledi. 1896′ da şirket buhar makineleri ve deniz taşıtları için benzin motorları imalatına başladı.

Haziran 1901′ de Leland, Olds Motor Works şirketi ile Oldsmobile’ ler için motor üretmek ve geliştirmek için anlaştı. Yeni tasarladığı motorlar ile beygirgücünü %23 artırmayı başardı. Fakat şirket yöneticileri tarafından bu icat, mart ayında çıkan yangın nedeni ile duran üretimlerinin, bu yeni motor üretilmeye başlanırsa tekrar duracağı ve zarar edecekleri sebebiyle uygulamaya konulmadı. Henry Leland bunun üzerine bir yıl sonra Henry Ford ile birlikte çalışmaya başladı.

Ağustos 1902′ de, Ford Otomobil Teşebbüsü’ nün finansal yatırımcıları olan William Murphy ve Lemuel W. Bowen, Leland için danışmanlık teklif ettiler. İki yatırımcı Ford’ un yarış arabaları tasarlamaması dolayısıyla hayal kırıklığına uğramışlardı. Bu yüzden Leland’ ın danışmanlığında şirket hisselerini satmak istiyorlardı. Leland ise Olds tarafından reddedilen yeni motoru göstererek, iki yatırımcının piyasa dışına çıkmamaları için ikna etti. Böylece, Ford’ dan ayrılan yatırımcılar ile birlikte Cadillac Automobile Company kurulmuş oldu. Cadillac ismi 18.yy başında Detroid’ i keşfeden kâşif Le Sieur Antoine de la Mothe Cadillac’ tan esinlenilmiştir. Cadillac’ ın ilk başkanı ise C.A. Black olmuştur.

İlk Cadillac, 17 Ocak 1902 tarihinde tamamlanmıştır. İlk Cadillac’ ın test sürüşünü ise daha sonra Brush Runabout’ u dizayn edecek olan 24 yaşındaki Alanson P. Brush yapmıştır. Ocak ayındaki New York otomobil fuarında görücüye çıkan Cadillac haftanın yarısında 2286 adet satmış ve satışları kapatılmak zorunda kalınmıştır.

1903 yılında Cadillac model isimlerinde “A” kullanmamıştır. Daha sonra ise 1904 Model A ile başlayarak tüm tek silindirli, çift ön makaslı modellerde “Model A” kullanılmıştır.

Cadillac Model A’ yı en çok satılan araba yapan etmen zarafetiydi. Tek silindir bakır kaplı 10 silindirlik motoru, 2 hızlı vitesi ve merkezi zincirli frenleri ile çok zarif bir otomobildi. Yıllar geçtikçe değeri azalmak yerine hep arttı. Cadillac Model A’ dan sonra yeni otomobiller piyasaya çıksa da onun yeri motor tutkunları için çok farklı olmuştur. Ayıca Cadillac Model A 750$ gibi düşük bir fiyat ile piyasaya çıkmıştır. 4 kişilik modeli ise 850$’dan satılmıştır. Halk arasında emniyetli sürüşü, rahatlığı, ucuzluğu ve üstün çekiş ve tırmanma performansıyla çok iyi bir izlenim bırakmıştı. Öyle ki; reklâm panolarında hep ya yüklü vagonları yokuş yukarı çekerken yada binaların merdivenlerinden çıkarken boy gösteriyordu.

Haziran 1903’te F.S. Bennett Cadillac’ ı ilk yurtdışına çıkartan kişi oldu. Bennett İngiltere’ deki Sunrising Hill tırmanışına bu Cadillac ile katıldı ve 7. oldu. Fakat cadillac yarışmadaki tek bir silindirli aracıydı. Diğer yarış araçlarında 2 veya 4 silindir bulunuyordu. Yine aynı yıl katıldığı İngiltere’ deki “One Thousand Mile Reliability Trial” yarışmasında kendi fiyat aralığında toplam puanlamada 4. olmasına rağmen güvenlik dalında 1. oldu.

1903′ te Cadillac motor, vites ve fren sistemlerinin geliştirilmesi için Leland&Faulconer şirketiyle anlaştı. Leland’ ın çok titiz çalışmalarıyla gelişmeler sürdürüldü. Fakat Cadillac’ ın Cass Avenue’ deki şasi ve beden montaj bölümü üretim hızına yetişemiyordu. Ocak 1905′ te Cadillac Lland and Faulconer şirketiyle Cadillac Motor Car Company adı altında birleşti. Genel Müdür Henry Leland oldu. Henry Leland’ ın oğlu Wilfred ise Murphy’ nin altında mali işler müdür yardımcısı oldu.

Tek silindirli Cadillac 1909 yılına kadar üretildi. Tek silindirli Cadillac’ ın en büyük başarısı ise 1908 de İngiltere’ de yaşandı.

1903 şasisinde, iki eliptik fren istemiyle donatılmış açılı çelik gövde ve ön-arka boru dingiller vardı. Direksiyon simidi, direksiyon dişlisi kontrol kolları ile birlikte sağ tarafa konuldu. Tek şambriyelli lastikler 12 jant ile 22 inç (56cm) tahta tekerleklerin üzerine tutturulmuştu (prototipte 14 jant kullanılmıştı). Motor daha çok Leland & Faulconer’ in küçük herkülü diye anılıyordu. Tek silindir ön koltuğun sol alt tarafına yerleştirilmişti. Radyatöre bağlı pervane motoru da ön tarafa yerleştirilmişti. Sökülebilir motor silindiri özel bir bakır ve demir karışımı kullanılarak su ceketli olarak dökülmüştü. Aynı zamanda sökülebilir patlama odası vardı. Dikey valflar silindir oluğuyla bağlantılı ve silindire dikti. Egzoz borusu en alt tarafta şanzımandan gelen bir itme kolu ile bağlıydı. Emme valfı ise en üstte ekzentrik milinden gelen kol ile bağlıydı. Benzin sürücünün altındaki bir depodan yerçekimi yardımıyla iniyordu.

Şanzıman 2 ileri ve bir geri vitesten oluşuyordu. İleri vitesler 3:1 ve 1:1 oranındaydı. Toplam oran 3.1:1 ile 5:1 arasında ve dişli sayısındaki kombinasyona göre değişiyordu. Birincil dişlide 9 veya 10 ikincil dişlide ise 31, 34, 38, 41 veya 45 diş bulunuyordu. Aracın kullanım yerine göre dişli kombinasyonu ayarlanıyordu. Düşük oranlar Runabout serisinde düz ve engebesiz yollar için, yüksek oranlar ise dağlık yollarda veya taşıma amaçlı üretilen araçlarda kullanılıyordu. Ayrıca dişlilerin nasıl değiştirilebilineceği müşterilere öğretiliyordu.

Seri numaralar kullanılmıyordu. Krank üzerinde iki yere motor numarası yapıştırılıyordu. Motor numaraları 1902′ de üretilen 3 prototiple birlikte 1′ den 2500′ e kadardı.

[Resim: Caterham.jpg]

Caterham Cars

Caterham Cars Hakkında

Caterham Cars, Birleşik Krallık merkezli bir hafif ağırlıklı spor otomobil üreticisidir. Şirket, 1973 yılında kurulmuş olup özellikle Lotus Seven replikası olan Caterham 7 modeli ile tanınmaktadır. Şirketin merkezi Crawley'de yer almaktadır.

Caterham Cars, 27 Nisan 2011 tarihinde Team Lotus'un sahibi Tony Fernandes tarafından satın alındı

[Resim: Chery.jpg]

Chery

Chery Hakkında

Chery Automobile Co., Çin’ in Anhui eyaletinin 5 yerel devlet firması tarafından 18 Mart 1997′ de kurulmuştur. On yıl gibi kısa bir geçmişe sahip olmasına rağmen Chery, 2007 yılında Çin otomotiv pazarında 381.000 adetlik satış rakamıyla dünya devlerinin bulunduğu Çin pazarında 4. sırada yer almayı başarmıştır. Böylece uzun zamandır tekelleşmiş olan Çin-yabancı ortak sermayeli otomobil üreticileri arasında kendine yer edinerek gücünü kanıtlamıştır.

Chery kurulduğu günden itibaren hem iç hem de uluslararası pazardaki konumunu geliştirmeye önem vermiştir. Prensibi ” iç pazardaki konumunu pekiştimek, uluslararası pazardaki konumunu güçlendirmek ” olan Chery, Çin’ in ilk bütün araç, CKD, motor ve araç yapım teknoloji ve ekipmanı ihracatçısı olmuştur. Rusya, Ukrayna, Mısır, Malezya, İran ve Arjantin’ de de üretim tesisleri olan Chery, dünyanın 60′ dan fazla ülkesine ve bölgesine ürün ihracatı gerçekleştirmektedir. Chery ihracat hacmiyle Çin pazarında 4 yıl üst üste ihracat sıralamasında 1. sırada yer almıştır. Chery Çin’ de 2 araç fabrikası, 2 motor fabrikası, 1 vites kutusu fabrikası, 1 Otomotiv Mühendisliği Araştırma Enstitüsü ve 1 Otomobil Planlama ve Tasarım Enstitüsü ve Ar-Ge merkezine sahiptir.

Toplam 23.000 çalışana, yıllık 650.000 araç üretim kapasitesi, 400.000 motor ve 300.000 vites kutusu üretebilme kapasitesine sahip olan Chery’ nin üretim kapasitesi 2010 yılında 1.000.000 adede ulaşacak. Küçük şehir otomobillerinden arazi araçlarına uzanan geniş model alanıyla Chery 2007 sonu itibariyle Çin’ in en çok model üreten binek araç markası olmuştur.


[Resim: Chevrolet.jpg]

Chevrolet

Chevrolet Hakkında

Bir söylentiye göre, 1896-1897 yılları arasında Fransa’ da yaşayan sıradışı bir adam bisiklet atölyesinde çalışırken ” Chevrolet ” ismi ile Amerika’ nın en zengin ailelerinin arasına katıldı.

İsviçre’ nin La Chaux-de-Fonds kentinde bir saatçinin oğlu olan Louis’ in 11 yaşında çalıştığı bisiklet atölyesinde ” hızlı bir bisiklet ” üretip babasının katı ilkelerine rağmen yarışlara katılarak birinci oldu ve aldığı ödülle altı kardeşinin ve ailesinin geçimini sağladı. Chevrolet’ in güçlü pedalları ona geleceğini sundu.

1896- 1897 yılları arasında Amerika’ nın saygın iş adamlarından Vanderbilt üç tekerlekli motorsikletini tamir ettirmek için Louis’ in tamirhanesine uğradı ve yeteneğini gördükten sonra onu Amerika’ ya götürmek için ikna etmeye çalıştı. Louis Paris’ te Darracq’ la eğitiminden sonra Kanada’ da şöför ve makinist olarak görev yaptı. Louis Chevrolet 1901′ de nihayet rüyasını gerçekleştirerek New York’ ta De Dion-Bouton’ da çalışmaya başladı. Sonraki dört yıl burada motor tasarımı üzerinde çok çalıştı ve 1905′ te motor yarışlarında dünya rekoru kırdı ve 15 yıllık yarış hayatına ilk adımını attığı yıl sevgilisiyle evlenerek yuva kurdu.

Chevrolet’ in yarış kariyeri 1907′ de Buick Bug lastiklerini kullanmasıyla zirveye çıktı. Buick, William Crapo Durant tarafından önemli otomobil markası haline getirildi. Buick, 1908 de New Jersey’ de daha sonra ismine General Motor olarak devam edecek olan Durant General Şirketi’ nin bir parçası oldu. 3 Kasım 1911′ de Durant ve Chevrolet güçlerini birleştirerek Chevrolet Motor Otomotiv Şirketi’ ni kurarak efsanenin doğmasını sağladılar.

Durant’ ın vizyonu Chevrolet Şirketi’ nin gücüne güç katmak oldu. Böylece Chevrolet markası kısa zamanda kalite, değer, güvenirlilikle eş anlamda anılmaya başlandı, öyle ki Chevrolet 40 yıllık (1936-1976) Ford otomobillerini geride bıraktı.
Chevrolet’ nin ekonomik, küçük ve orta büyüklükteki yeni serisi 1 Şubat’ ta lanse edildi.




Bul
Alıntı


Foruma Git:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi